כיצד לשמור על המטבח לאורך שנים?

כל מי שרוכש מטבח חדש ומעוצב יודע שהוא השקיע בו ממיטב כספו. וכעת נשאלת השאלה: כיצד שומרים על המטבח לאורך שנים ואתו על ההשקעה?

ישנם חללים רבים בבית, זה נכון. אבל אין ספק כי המטבח הוא אחד המיוחדים שבהם. המטבח הוא המקום בו דיירי הבית מרבים לבלות שעות, בין אם מדובר על פעילות בישול ואפייה או בין אם מדובר על ישיבה סביב שולחן האוכל. בשל כל אלה, ויותר מכל חלל אחר, המטבח עלול להיות נתון לבלאי ולשחיקה עם השנים. אך למרות שהוא נוטה לצבור לכלוך ושומנים, כיום ישנן המון דרכים המאפשרות לשמור על המטבח כמעט כמו חדש.

כיצד לשמור על המטבח לאורך שנים?

טיפול במשטחי שיש

כמעט בכל מטבח בארץ ניתן למצוא משטחי שיש. אם גם אתם בחרתם ללכת עם צו האופנה לידיעתכם, יש לדעת כיצד לטפל במשטחים אלו על מנת לשמרם לאורך שנים. כדי לשמור על מראה חדש של השיש יש לתחזק אותו באופן נאות ולנקותו מידי יום ביומו עם מטלית לחה. כמו כן, ברשתות השיווק למיניהן ניתן למצוא חומרי ניקוי המיועדים במיוחד לשיש, בהם מומלץ להשתמש בהתאם להוראות היצרן.

שמירה על משטחים מבריקים

במטבחים ישנם לא מעט משטחים מבריקים, למשל משטחים העשויים מפורמייקה. גם אותם יש לנקות מידי יום במטלית לחה וכאשר נתקלים בלכלוך אותו קשה במיוחד להסיר, יש לנקותו באמצעות חומר ניקוי ייעודי. היה והחלטתם לנקות את המשטח המבריק עם מברשת, חייבת להיות זו מברשת עדינה על מנת שלא תיצור שריטות, בכל זאת מדובר במשטח עדין. בכל מקרה, אין לרכוש חומרי ניקוי אקטיביים מידיי אשר עלולים להותיר כתמים שבלתי ניתן להסיר.

משטחי נירוסטה

גם משטחי נירוסטה נמצאים כמעט בכל מטבח ומטבח וגם בהם יש לדעת כיצד לטפל. מטבחי נירוסטה מתאפיינים בעמידות רבה ולכן אם הטיפול יהיה נכון, הם תמיד יראו כמו חדשים. כאשר רוצים לנקות משטחים העשויים מנירוסטה יש לעשות זאת באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים אותם ניתן למצוא גם בסופרמרקט הקרוב לביתכם. את המשטחים הללו אין לנקות יותר מפעם אחת בשבוע וכמו כן, חשוב מאוד לשמור שמשטח הנירוסטה לא יבוא במגע עם מלח, היות והמלח עלול לפגוע בו מבלי שיהיה ניתן להחזיר אותו למצבו הקודם.

טיפול במשטחים עשויים מעץ

העץ מטבעו הוא חומר רגיש. רטיבות, מים ולחות עלולים לפגוע בו כמו גם צבירת שומנים. בנוסף העץ נתן לשחיקה ובלאי עם השנים. בבואכם לנקות משטחים מעץ במטבח הבית שלכם יש לנהוג במשנה זהירות ולבחור בחומרים מיוחדים לטיפול וניקוי משטחי עץ. בנוסף, מומלץ שלא לנקות את המשטחים הללו עם מסירי כתמים וכן כדאי לנקות את העץ על פי כיוון הסיבים.

הקפידו על הוראות היצרן

אנשים משקיעים את מיטב כספם ברכישת מטבח חדש ומעוצב למשעי. סביר להניח שכל אחד יהיה מעוניין לשמור על מראה המטבח לאורך זמן ממושך ולא להחליפו חדשות לבקרים. על מנת לעשות זאת יש לדעת כיצד להתייחס לחומרי הגלם השונים ולהקפיד לקרוא את ההוראות כאשר עושים שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים, ולו רק כדי להתאים בצורה מרבית את החומר למטרה שלשמה הוא נרכש. זה המקום לציין, שחוסר היכרות מקדימה עם התחזוקה הנכונה עלול להוביל לנזק ממנו אין דרך חזרה.

לכן, אין זה משנה על איזה סוג מטבח מדובר, או מהם חומרי הגלם המרכיבים אותו. בין אם מדובר בפורמייקה, משטחי עץ או משטחי נירוסטה, יש להקפיד על הוראות היצרן בכל הנוגע לתחזוקה ואחזקה וכן לא להסס לפנות לעזרה מקצועית כשזו נדרשת וכך לשמור על המטבח למשך שנים.

רוצים מטבח דומה? צרו קשר ללא התחייבות