התאמת עיצוב מטבח מודרני לשאר הבית

עיצוב בסגנון מודרני הוא סגנון ששואב השראה מאדריכלות מודרנית שהתפתחה בשנות השלושים כתוצאה מהמפכה התעשייתית. הסגנון מתאפיין בעיקר בקווים נקיים, בנייה פשוטה ובלי קישוטים. רוב העיצוב מבוסס על צורות גיאומטריות. קיימת חשיבות לקווים נקיים ואיזון רך בין החומרים הצורות והנפח שלהם כדי להגיע לתוצאה הרצויה. השימוש העיקרי בחומרי גלם הוא חומרים טבעיים כמו בטון, עץ, זכוכית, מתכת.

הסוד בעיצוב זה  הוא חיבור חכם של חומרי הגלם. העיצוב המודרני מותאם יותר לחללים פתוחים ושומר על קו אחיד בין שאר חללי הבית. כדי לשמור על עיצוב מודרני גם בשאר חללי הבית ולא רק במטבח בפרט, נעשה שימוש באלמנטים שיוצרים את הסגנון המודרני, למשל שימוש ברהיטים שיוצרים מראה גאומטרי, שימוש בתליות וברהיטים מרחפים. למשל נוכל לעשות שימוש במנורות קריאה שנתלות ישר מן התקרה.

אילו צבעים ניתן להתאים למטבח מודרני?

בעיצוב המודרני יש אופציה להשתמש במכלול רחב של צבעים, אבל חשוב לשמור על קו אחיד גם בשאר הבית.

נוכל להשתמש בצבעי מוקה, שחור, אפור אבל לא רק, נוכל להשתמש גם בצבעי אדום, צהוב ואפילו כתום. יש חשיבות גדולה מאוד לשימוש בחומרי גלם כמו זכוכית, בטון ומתכת, אלמנטים אלה יתרמו מאוד עבור המראה הנקי של הסגנון המודרני ויתנו תחושה של תחכום רב. במידה וחומרי גלם אלה משרים בכם תחושה של קור וניכור, יש לשלב אותם עם עץ בשלל צבעים וטקסטורות ובכך להחזיר את החמימות האבודה שמאפיינת את העץ כל כך טוב.

נקי ופרקטי

במטבח מודרני רצוי להשתמש בקווים עגולים אם זה בבחירת ידיות לארונות או בבחירת הברז. המטבח חייב להיות נקי ופשוט, בלי יותר מדי קישוטים מסביב ובלי יותר מדי מוצרים. לשם כך חשוב לתכנן את גודל הארונות במטבח לפי התחשבות במספר דיירי הבית לפי קניית מוצרים, כדי תמיד לשמור על מראה נקי ולא מבולגן בחלל המטבח. במטבח מודרני קיימת חשיבות גדולה מאוד לפתרונות אחסון מרובים, רצוי תמיד להשתמש בארונות אחסון סגורים ולא פתוחים. השילוב בין חומרי הגלם, זכוכית ומתכת ובחירה של טכנולוגיות חדישות לשימוש במטבח תתן למטבח מראה עתידי.

עיצוב מודרני בשאר חללי הבית

כאשר אנחנו יוצאים מן המטבח אל שאר חלל הבית נמשיך באותו קו של עיצוב מודרני. את הבחירה של הרהיטים נבצע גם על ידי אותם אלמנטים, למשל נבחר ספה בצורה גיאומטרית, שולחן הקפה יהיה עגול או מרובע וכך גם המזנון.  ברגע שנשתמש בריבוי צורות גיאטומטריות בשאר חללי הבית נוכל ליצור קומפוזיציה מעניינת ולהמשיך את העיצוב המודרני. בעיצוב מודרני לא קיים ריבוי של מוצרים או רהיטי נוי, אין בכך צורך. הקירות ורהיטים העיקריים שתבחרו יהיו דומיננטים מספיק ויתנו את התחושה שאתם מחפשים. אבל אם כבר קיימים רהיטי נוי, תוכלו לעשות שימוש בתמונה גדולה באזור המטבח או אפילו בחדר השינה. בחדר השינה, על מנת לתת תחושה ואפקט אישי אפשר לבצע חיפוי לבנים על הקיר או הדבקת טפט, אופציה זו תתן קצת צבע וחיים לקווים הישרים שמאפיינים את שאר חללי הבית. הקווים המנחים בעיצוב מודרני הם פשטות, ניקיון, שימוש בזכוכית, מתכת ובטון. אופציה נוספת וצבעונית היא להשתמש ברחבי הבית בקצת צבע שיבוא לידי ביטוי בבחירת מוצרים, כמו מגבות מטבח או מקלחת, שישברו מעט את הנוקשות והניקיון שמאפיין את העיצוב המודרני ויתנו לו אפקט יחודי עבורכם.

חולמים על מטבח בסגנון מודרני?

קבעו פגישת הכוונה וייעוץ ללא התחייבות