כל מה שאתם חייבים לדעת על מטבחים לבנים

מטבח לבן בסגנון סקנדינבי או מטבח לבן בסגנון כפרי? אתם תגדירו את הסגנון ואנחנו נדע להתאים לו את הלבן שלו >>

מה כבר יש להגיד על מטבח לבן?

המון! לבן זה עולם. זה נכון שעל פניו מטבח לבן נשמע כמו משהו כמעט משעמם, אבל חשוב להבין שהגוון הוא התחנה הראשונה בבחירות למטבח. אל הגוון מצטרפות בחירות שכוללות טקסטורה, גימור, צורה ואלמנטים נוספים כמו חריטות, משחקי שקיפויות ועוד. טקסטורה של פסים למשל, יכולה להכניס עניין עיצובי רב למטבח שכולו על טהרת הלבן. יש מי שבוחר במטבח לבן כדי שיהווה לו רקע לפריטים צבעוניים שימוקמו בהמשך על משטח העבודה, קצת כמו בד קנבס מתוח על קן ציור ועליו כתמי צבע.

משחק נוסף הוא בין משטחי העבודה לחזיתות המטבח – משטח עבודה לבן בגימור מבריק לצד חזית ארונות בגימור מט. משחק דומה אפשר לעשות גם בין הארונות לאי שבמטבח – חזיתות האי יהיו בטקסטורה שונה מחזית הארונות של שאר המטבח.

כאשר מבינים שלבן הוא עולם שמציע שפע של אפשרויות אפשר להשתעשע ברעיון ולייצר מטבח בעל עניין רב, שכולו באותו הגוון, רק כתוצאה משילובים שונים.

מעצבת הפנים שירלי קמחי פרץ מסבירה שהלבן מאפשר להתחבר לכל סגנון וניתן ליצור באמצעותו תחושה של גודל ומרחב –  "מטבח לבן, הוא מטבח קלאסי. הוא תמיד ייראה רלוונטי לתקופה, הוא מואר ויוקרתי. מטבח לבן משתלב, עם כל סגנון עיצוב, בין אם מדובר בבית מודרני שבו המונוכרום שולט, או בית כפרי שמאופיין עם חומרים וגוונים חמים. המטבח הלבן משתלב עם כל גוון או חומר שיחברו אליו. חלק מהיתרון של השימוש במטבח לבן, הוא תחושת האור, הגודל והמרחב שהוא מעניק לחלל, במיוחד כשמדובר בשטח קטן. המטבח הוא הלב של הבית נמצאים בו הכי הרבה בשעות היום, לכן חשוב מאוד שנאהב אותו".

מטבח לבן קלאסי
צילום: אורית אלפסי
מטבח לבן קלאסי
צילום: סוזי לוינסון

 

כל סגנון והלבן שלו

הבחירה במטבח לבן צריכה להתאים לסגנון העיצובי. מדובר בגוון שיש לו את היכולת להתאים למגוון סגנונות עיצוב. שמירה על ניואנסים קטנים תבטיח בחירה במטבח לבן שמותאם לסגנון העיצובי הנבחר.

  • מטבחים לבנים בסגנון מודרני מינימליסטי: המראה המודרני, מטיף לקווים מינימליסטיים, ישרים, ללא קישוטיות מיותרת. חזית הארונות יהיו בגימור מבריק, בגוון אחיד שיהיה בדרך כלל גוון לבן צח. משטח העבודה במטבח לבן מודרני, יהיה אף הוא לבן, או לכל היותר כסוף, והוא יגיע כשהוא מדוקק למינימום. המראה המינימליסטי מבקש להיצמד ככל הניתן למראה צף, מרחף, כזה ששומר על ניקיון עיצובי, לכן כל אלמנט שניתן לדקק ולהביאו לסף מינימלי, יתקבל בברכה כשמדובר בסגנון הזה.

מטבח לבן בסגנון מודרני מינימליסטי

  • מטבחים לבנים בסגנון כפרי: כשמדובר בסגנון כפרי המטבח הלבן יהיה בטון מעט מלוכלך יותר, שנוטה לכיוון השמנתי. בעוד המטבח הלבן המודרני יקבל בברכה גוון לבן צח, המטבח הלבן הכפרי יעשה שימוש בטונים לבנים חמים יותר, שמנתיים. המטבח הכפרי מחובר לעץ ולכן כדי להדגיש את הסגנון יבחרו משטחי עבודה מעץ טבעי או משיש בגוונים של חום קפה או זית. החיבור בין מטבח לבן למשטחי עבודה בגוונים כפריים מחזק את הסגנון ומבליט את הבחירה בחזיתות הלבנות.
מטבחים לבנים בסגנון כפרי
צילום: סוזי לוינסון
מטבחים לבנים בסגנון כפרי
צילום: ליאור טייטלר

 

  • מטבחים לבנים בסגנון סקנדינבי: הסגנון הסקנדינבי הוא סוג של שילוב בין המינימליסטי לכפרי. הסגנון הסקנדינבי שומר על מינימליזם אך באותה העת ממש הוא משדר חמימות ביתית. כשמדובר במטבח לבן סקנדינבי, יישמרו קווים ישרים, נקיים מאוד. הגימור יהיה גימור אטום, מט, שמייצר את החמימות. בעוד המינימליסטי ייטה לבחירה בגימור מבריק כדי ליצור את המראה העכשווי, הסקנדינבי יבחר בגימור מט, שמשדר חיבור ממשי יותר לקרקע.

 

מטבחים לבנים בסגנון סקנדינבי
צילום: שירן כרמל

 

לסיכום,

  • מה כבר יש להגיד על מטבח לבן? הגוון הוא התחנה הראשונה בבחירות למטבח. אל הגוון מצטרפות בחירות שכוללות טקסטורה, גימור, צורה ואלמנטים נוספים כמו חריטות, משחקי שקיפויות ועוד.
  • מטבחים לבנים בסגנון מודרני מינימליסטי – המראה המודרני, מטיף לקווים מינימליסטיים, ישרים, ללא קישוטיות מיותרת.
  • מטבחים לבנים בסגנון כפרי – כשמדובר בסגנון כפרי המטבח הלבן יהיה בטון מעט מלוכלך יותר, שנוטה לכיוון השמנתי.
  • מטבחים לבנים בסגנון סקנדינבי – הסגנון הסקנדינבי שומר על מינימליזם אך באותה העת הוא משדר חמימות ביתית.

רוצים מטבח דומה? צרו קשר ללא התחייבות