שילוב תאורה נכונה במטבח יוקרתי

תאורה למטבח היא חשובה ביותר, היא צריכה לענות על צרכים פונקציונאליים ואסתטיים יחד. שימוש נכון בתאורה יכול לתת תחושה של חלל גדול למדי ואף לתת הרמוניה בין הרהיטים. לתאורה יש אפילו את היכולת להעלים פגמים. שימוש בתאורה הוא גם שימוש בפריט עיצוב שנבחר במטבח, תוך כדי הדגשתו של העיצוב באמצעות התאורה.

כיאה לסגנון מודרני ויוקרתי; בעל קווים נקיים, מכיל חומרים כגון מתכת זכוכית ומעט בטון ומאופיין במגוון רחב של מוצרי טכנולגיה מתקדמים, יש צורך גם בבחירת תאורה מתאימה שתשתלב היטב עם הסגנון, תזרום איתו ואף תרים אותו למקום גבוהה יותר בדרגת העיצוב.

תאורת  LED

במטבח מודרני כמעט ואין צורך בשימוש בגופי אור, משום שהם עלולים לגנוב את הפוקוס מהעיצוב של החלל.

קיימת אופציה להשתמש בנורות LED בעלות יתרון לא רק עיצובי, הן צורכות 85% פחות אנרגיה ותוחלת חייהן ארוכה פי 20 מזו של נורות ליבון. תאורת המטבח תבוצע במרכז החדר ותהיה צמודה לתקרה, היום קיימות מנורות LED צמודות לתקרה שיכולות לשנות את גוון האור בסיבוב כפתור, דבר שיכול לייצג מספר אווירות שונות בחלל מטבח אחד בהתאם לנוכחים. מומלץ לשים תאורת LED מתחת לארונות המטבח או בצמוד לקיר ליד האזורים בעלי השימוש במטבח, למשל איזור חיתוך וכו’. את הנורות האלה אפשר לעשות עם כפתור צמוד ותאורה מינמלית, שיאירו רק את המתרחש מתחתיהן. קיימת אופציה אף לשים נורות קטנות בתוך הארונות או בתוך חלל המגירות, אור לבן קטן שמאיר את הנקודות החשוכות במטבח. דבר זה הוא גם טכנולוגי וגם יוצר קלות שימוש וקוים נקיים במטבח בלי שימוש בחוטים.

גופי תאורה גיאומטיריים

אם תחליטו לבחור בגופי תאורה שלא מובלעים בקיר או מודבקים לארון המטבח, או בכל גוף תאורה אחר, הוא יצטרך להיות בצורה גיאומטרית מסוימת, ובדגש על מתכת או זכוכית. כך למשל נוכל לשים גוף תאורה יחסית גדול מעל שולחן האוכל, במרכזו כמובן, כדי לאפשר פריסת אור שווה לכל יושבי השולחן. גוף התאורה יהיה בצורה גיאומטרית- עיגול, ריבוע או משולש, עשוי ממתכת או זכוכית, תלוי באיזה אלמנטים השתמשנו בשאר העיצוב במטבח, או אפילו שילוב של שניהם. בעל אור לבן, ובעל קווים ישרים ונקיים בלי עיטורים או חריטות, פיסת מתכת חלקה מעוצבת ויפה.

חשוב גם לשים לב

מאוד חשוב שבתאורה במטבח המודרני לא יהיו חוטים בולטים, הכל צריך להיות מחויט בתוך התקרה, בתוך הארונות או בתוך הקירות. יש חשיבות גדולה מאוד לשמור על הניקיון של הקירות כדי לשמור על אותו קו אסתטי. קיימת חשיבות גדולה מאוד לאיכות התאורה במטבח המודרני, שווה להשקיע בו את מיטב כספנו ולא לוותר. לא היינו רוצים שיהיה משהו שיהרוס את התדמית של המטבח המודרני שיצרנו, נכון?

חולמים על מטבח יוקרתי?

קבעו פגישת הכוונה וייעוץ ללא התחייבות