איך לבחור את סגנון המטבח המתאים לכם

 

המטבח הוא מרכזו של כל בית, המקום בו אתם מבשלים ואוכלים, מארחים, מתכנסים יחד כדי לשוחח או להכין שיעורי בית ועוד. בין אם המטבח גדול ובין אם הוא קטן, הסגנון שלו הוא אחד הדברים החשובים ביותר. עיצוב המטבח זו אחת ההשקעות הגדולות שתבצעו ולכן על המטבח שלכם לעמוד במבחן הזמן לאורך שנים ולשמש אתכם על הצד הטוב ביותר.

איזה סגנון לבחור?

פעם היה נהוג להתאים את המטבח לסגנון העיצוב של הבית. מטבח כפרי היה מתאים לבית פרטי בעד שמטבח מודרני היה מתאים לדירות בבניינים חדשים. אבל כיום הטכנולוגיה מאפשרת לשלב מודרניות בכל סגנון שתבחרו, כך שהתוצאה תהיה אופנתית ונוחה לשימוש בו זמנית.

ישנם סגנונות שונים של מטבחים ביניהם:

  • מטבחים מודרניים עיצובו של המטבח המודרני מאוד פונקציונלי, תכליתי, נקי ומינימליסטי. הוא חף ממניירות והמוטיב המרכזי שעומד בליבו הוא "פחות זה יותר". הרבה פעמים מטבחים מודרניים יהיו גם אינטגרליים ויש בהם מקום להכל, אך לא באופן גלוי לעין. הם מתאימים בעיקר לאנשים צעירים שמעריכים פונקציונליות ואסתטיקה.
  • מטבחים קלאסיים מטבחים קלאסיים לעולם לא יצאו מהאופנה והם משלבים בתוכם מסורת ארוכת שנים. המטבח הקלאסי בדרך כלל מאוד מתון, עיצובו עדין ואינו מנקר עיניים והוא מתאים לאנשים שאוהבים לבשל ולארח. לרוב מטבחים קלאסיים רוב יהיו מועדפים על אנשים יחסית מבוגרים.
  • מטבחים תעשייתיים – מטבחים תעשייתיים מיועדים לאנשים שעבורם המטבח הוא חיים והם יודעים להביע אמרה ייחודית. הם משלבים בתוכם חומרי גלם לא קונבנציונליים והמראה שלהם תמיד יותר מחוספס וייחודי. תקרות חשופות, מנורות תלויות, בריקים על הקיר, מתכות, מכשירים מפלדת אל חלד, כל אלו ועוד הם המאפיינים של הסגנון התעשייתי.
  • מטבחים כפריים אם אתם אוהבים להרגיש בבית ויש לכם חיבור עמוק לטבע ולאדמה, המטבח הכפרי הוא הסטייל שלכם. למרות שכיום אפשר לשלב טכנולוגיה בכל מטבח, אנשים שמעדיפים מטבח כפרי יעדיפו לשלב אלמנטים טבעיים ואת העולם שבחוץ בעיצוב בעזרת חומרי הגלם שבוחרים למטבח והעיצוב הכללי.
  • מטבחים אקלקטיים – אם חשבתם שאתם חייבים להחליט על הסגנון שאתם מעדיפים, המטבח האקלקטי בא לומר לכם שזה ממש לא דחוף. אין שום סיבה להחליט על סגנון אחד כאשר אפשר לשלב שני סגנונות ויותר. מטבחים אקלקטיים מתאימים בעיקר לאנשים בעלי אומץ, שלא חוששים לקחת החלטות נועזות ולעשות שילובים מיוחדים. לרוב אצלם לכל פריט יש סיפור ייחודי.

כמה כללים לפני שבוחרים

גם אם יש לכם חלום עיצובי יוצא מגדר הרגיל לא תמיד המציאות תאפשר לממש אותו בפועל. המון פעמים המבנה של המטבח ומיקומו בבית הם אלו שיכתיבו את הטון. לדוגמה: גם אם תמיד חלמתם על מטבח תעשייתי, מטבח בדירה חדשה לא תמיד יתאים לקונספט הזה. לרוב מטבחים תעשייתיים מתאימים יותר למבנים תעשייתיים כך שהתוצאה הסופית עלולה להיות מעט מאולצת. במקרה הזה כדי כן להגשים את החלום אפשר לעצב מטבח עם מוטיבים מהמטבח התעשייתי.

דוגמה נוספת היא אי. אי בלב המטבח הוא חלומם של רבים. זהו טרנד מאוד פופולרי שמככב לא מעט בתוכניות עיצוב ומגזינים. יחד עם זאת, אי גדול ורחב ממדים לא יתאים למטבחים קטנים, כי הוא פשוט יסגור את החלל ויפגע בזרימה שלו. כמובן שלכל אתגר יש פתרון וחברת מטבחים מקצועית תדע כיצד להגשים לכם את החלום תוך ניצול מקסימלי של החלל והפקת המרב ממנו.

רגע לפני שאתם בוחרים, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

כדי לבחור סגנון לא פעם יש לשאול את השאלות הנכונות, כי לא כל סגנון יתאים לכל המשתמשים:

  • מי משתמש במטבח – האם המטבח מיועד לבני משפחה עם ילדים קטנים? אם התשובה היא כן אז צריך לבחור בגימורים ידידותיים ולא כאלו שרואים עליהם כל כתם ולכלוך. מטבח ידידותי לילדים הוא כזה שממש קל לנקות אותו, בעל משטחים עמידים יותר לכתמים וכדומה.
  • מה התקציב שעומד לרשותנו – גודל התקציב מאוד חשוב לבחירת הסגנון. סגנונות מודרניים שמשלבים טכנולוגיה חכמה ואת מיטב חומרי הגלם פחות יתאימו לאנשים עם תקציב מוגבל. יחד עם זאת כיום יש המון חומרי גלם שיכולים להעניק למטבח את הטאץ' היוקרתי במסגרת התקציב.
  • מהו אורח החיים שלכם – ישנם מטבחים ששמים דגש רב על עיצוב ומשמשים יותר כאלמנט דקורטיבי מאשר מקום שמבשלים בו ונמצאים בו הרבה. לעומתם יש מטבחים שהם ממש הלב של הבית והכל סובב סביבם. הבינו את הצרכים שלכם ואת אורח החיים שאתם מנהלים והתאימו אליו את המטבח.
  • לכמה אחסון אתם זקוקים – גודל האחסון גם לא פעם משפיע על סגנון המטבח הנבחר. אנשים שזקוקים ליותר מקומות אחסון יבחרו במטבח פחות מינימליסטי ויותר שימושי. כאן המטבח הקלאסי או הכפרי יהיו בחירה טובה בגלל אותו עיצוב מסורתי.
  • כיצד הבית שלכם מעוצב – עוד סוגיה שיכולה להשפיע על הבחירה שלכם היא עיצוב שאר הבית. כמובן שאם כל הבית מעוצב ומתוכנן באופן מודרני והאדריכלות שלו מודרנית יהיה זה רק טבעי לבחור במטבח מודרני ולהיפך. לבית ישן בעיצוב מסורתי יתאים מטבח מסורתי או כפרי.
  • איך תשתמשו במטבח – האם אתם אוהבים לארח? האם אתם נמצאים במטבח? האם אתם אנשים חמימים וביתיים שאוהבים לבלות בבית או שאתם מעדיפים לבלות ולאכול בחוץ? אופן השימוש במטבח מכתיב לא פעם את הסגנון שלו.

אין ספק, עיצוב מטבח מאפס עשוי להיות מעט מאתגר. מדובר בהחלטה גדולה שיש להתחייב אליה כאשר המטרה היא שהמטבח יתאים לאורח וסגנון החיים שלכם. לכן עצבו מטבח אצל חברת מטבחים מוכרת, שלה צוות מומחים שיוכל לעזור לכם לבחור את המטבח שהכי מתאים לסגנון שלכם ועונה על כל הצרכים שלכם.

רוצים מטבח דומה? צרו קשר ללא התחייבות