הכל על טרנד המטבחים השחורים שתופס תאוצה

 

אם עד לא לפני זמן רב המטבח הלבן עמד בראש, כיום ישנו טרנד חדש שחולש על עולם המטבחים וקורא עליו תיגר: המטבח השחור. תתפלאו, המטבח השחור אינו נראה אפל כלל. עם העיצוב הנכון הוא יכול להיראות מלוטש, שיקי, מתוחכם, יוקרתי ואלגנטי בהשוואה לכל מטבח סטנדרטי ושגרתי. אם אתם זקוקים למעט עזרה כדי לאמץ את הצד האפל שלכם ולשלב אותו בתוך המטבח, המאמר הבא יספק לכם כמה רעיונות יצירתיים.

זכרו – הפכים נמשכים

כאשר אתם מאמצים את טרנד המטבח המונוכרומטי, עליכם להבין שאין הדבר אומר שעליכם לבחור במציאות של הכל או כלום. כלומר לא כל המטבח חייב להיות שחור משחור. להיפך, לא פעם המטבח השחור נראה הרבה יותר מרשים כאשר הוא עומד בניגוד לצבעים אחרים. ארונות שחורים יכולים להיראות נפלא על רקע של חיפוי קיר לבן, או בשילוב משטח עבודה משיש בהיר.

בחרו את השחור שלכם

לא כל השחורים נוצרו שווים והעובדה הזו יכולה לשחק תפקיד מרכזי בתוצאה הסופית. תוכלו לבחור את הגוון הכהה שאתם מעדיפים בהתאם לאור הטבעי שנכנס לחלל, גדול המטבח, החללים מסביב, סגנון העיצוב או אפילו העדפה אישית. אתם יכולים לבחור בשחור פחם או בכחול כהה כדי להשיג את התוצאה שאתם רוצים, אך כדי להחליט עליכם לבחון כמה שיותר דוגמיות של גוונים אפשריים ולהציב אותן מול מכשירי החשמל, הרהיטים השונים וכדומה כדי להבין מהו הגוון שהכי עובד אצלכם.

הכל על טרנד המטבחים השחורים שתופס תאוצה

מיקס ומאטץ'

חשוב שתזכרו שעם הרצון לממש את הטרנד של המטבח השחור אינכם מוגבלים למברשת וצבע בלבד. ישנן דרכים שונות ורבות להוסיף צבעים ומרקמים לעיצוב וליצור הרבה מעבר לסתם צבע שחור, אלא חלל מעניין מבחינה ויזואלית. הסוד הוא בשילוב של צבעים ומרקמים שונים: תוכלו לשלב אריחים מיוחדים ומבריקים יחד עם ארונות מט, אפשר לבחור בדלתות זכוכית שקופות לארונות עם מסגרת שחורה, לבחור באריחים עם דוגמה גרפי שחורה. ובאופן כללי, נסו להוסיף עומק עם החומרים השונים שעומדים לרשותכם.

רוצים לצאת בהצהרה? זה הזמן

בחירת צבעים כהים למטבח יכולה לתת לכם בדיוק את הבמה להביע אמרה מיוחדת דרך העיצוב. רקע שחור הוא כמו דף חלק שאפשר להפוך למיצג אומנותי. לכן אם אתם רוצים להפוך קיר אחד למוקד מרכזי תוכלו לשלב בתוכו צבעים תוססים שיקפיצו את העיצוב, אפשר להכניס נגיעות של לבן לניגוד ולא חייבים להרעיש, אפשר בהחלט לשלב צבעים או אלמנטים עיצוביים שקטים ולתת לאמרה המיוחדת שלכם לדבר בעד עצמה.

הכל על טרנד המטבחים השחורים שתופס תאוצה

נגיעות של פליז

דרך מושלמת להפוך מטבח שחור לשיקי ויוקרתי היא על ידי הוספת נגיעות של פליז. הניגודיות של הפליז לשחור הכהה יוצרת מראה סופר עכשווי ומיוחד, שיהפוך לעוד יותר מתוחכם כשהכל כבר מותקן. כיצד לשלב אתם שואלים? אפשר בדרכים שונות ומגוונות החל בברזים, דרך הידיות ועד גופי התאורה והפרופילים של החלונות. אתם מחליטים מה הגבולות.

שלבו אלמנטים טבעיים

אם אתם מחליטים ללכת על המטבח השחור, המלצה שלנו, שלבו בו גם אלמנטים טבעיים שיעזרו להעניק לחלל תחושה יותר חמימה וביתית. עץ טבעי הוא תמיד בחירה טובה ואפשר להכניס אותו לחלל המטבח בדרכים שונות ומגוונות כמו למשל על ידי בוצ'ר מעץ כמשטח עבודה או אי מרכזי, כסאות בר מעץ, רצפת פרקט, מדפים פתוחים, השולחן של פינת האוכל או בכל דרך אחרת שאתם רואים לנכון.

הכל על טרנד המטבחים השחורים שתופס תאוצה

שימו דגש על הפרטים הקטנים

הפרטים הקטנים הם אלו שעושים הבדל גדול, במיוחד כאשר מדובר בעיצוב. האביזרים הקטנים שתבחרו לשלב בעיצוב המטבח הם אלו שיעזרו ליצור את התמונה הגדולה ולהביא את הטרנד השחור לשיא שלו. ברוב המקרים כדאי לשמור על המטבח השחור כמה שיותר מינימליסטי ולבחור בפריטים הנכונים שיתנו את הטון, אך לא יעמיסו יותר מדי על החלל. באמצעות האביזרים שתבחרו תוכלו להכניס קצת צבע וחום למטבח, לכן בחרו אותם בקפידה.

מבריק או מט – איזה גימור אתם מעדיפים?

כאשר אתם זורמים עם הטרנד השחור אחד הדברים שתרצו לשאול את עצמכם הוא איזה גימור אתם מעדיפים: מט או מבריק? שלא תבינו לא נכון, שתי האפשרויות מהממות באותה המידה בסביבה הנכונה, אך על הבחירה שלכם להתאים למטבח שלכם באופן ספציפי. דרך טובה להחליט היא להתבונן על כל האלמנטים שמרכיבים את המטבח שלכם, החל בידיות ועד מוצרי החשמל. אם הידיות מפליז והמקרר מנירוסטה יכול להיות שגימור מט יהיה בחירה נכונה. לעיצוב אינטגרלי יחמיא יותר גימור מבריק. אבל שוב, הכל נתון לטעם והעדפה אישית.

הכל על טרנד המטבחים השחורים שתופס תאוצה

אל תשכחו את הרצפה, שם הכל מתחיל

הבחירה שלכם בריצוף היא שלב מאוד חשוב בדרך ליצירת המטבח השחור המושלם. אם אתם אוהבים מראה דרמטי בחרו בפרקט מעץ כהה או שחור, אם אתם מעוניינים ביותר אור בחרו בריצוף יותר בהיר. תוכלו גם ללכת על בטון מוחלק אם תעדיפו מראה יותר מודרני של המטבח, ואם אתם חובבי וינטג' שלבו שטיחים בעיצוב הכללי. זכרו שכל החלטה שנוגעת לריצוף יכולה לשנות את התמונה במידה משמעותית.

אף פעם לא מזיק לפנות לעזרה מקצועית

הטעם שלכם הוא אקסקלוסיבי ואישי, הוא מה שמייחד אתכם מאנשים אחרים, והוא מה שיהפוך את המטבח שלכם למקורי וייחודי. לכן חשוב מאוד שתביאו אותו לידי ביטוי. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת בעצמכם, לשם כך יש חברת מטבחים ובה עובדים מעצבים מומחים ובעלי ניסיון רב בהגשמת כל החלומות שלכם. המטבח השחור זהו טרנד שהולך וצובר תאוצה ולא חסרות תמונות להשראה. עשו קצת שיעורי בית, הראו לחברת המטבחים סגנונות של מטבחים שחורים שאתם אוהבים, הסבירו את כל הצרכים שלכם ותוכלו לעצב לעצמכם מטבח חלומי, מעוצב ויוקרתי שנותן מענה פונקציונלי לאורח חיים אישי ומבטא את האופי הייחודי שלכם עד לרמת הפרטים הקטנים.

 

המאמר נכתב בשיתוף עם סאהר חמאיסי, אדריכל ומעצב פנים.
בוגר הנדסאים הטכניון בחיפה בשנת 2000.
משרדו מתמחה בתכנון ועיצוב וילות יוקרה ובתי עסק למיניהם.

לצבע השחור מיוחסים מספר סגולות חיוביות, בין היתר, תרבות נעלה, חדווה, בטחון ושלווה רומנטית, מסוגלות עצמית.
מה שמייחד את הצבע הזה שהוא סופג את כל הצבעים ולכן הוא מייצר חסמים הגנתיים וסופג את כל האנרגיה הניצבת בפניו. הוא גם מסתיר את האישיות, ומתאפיין בשקיפות טוטאלית.
הוא נמצא באינטראקציה טובה עם הצבע הלבן, ומעביר תרבות נעלה וייחודיות חזקה, בנוסף למסוגלותו לייצר רצינות ומשקל מהותי.

רוצים מטבח דומה? צרו קשר ללא התחייבות