התאמת מטבח בעיצוב פרובנס לשאר הבית “לפרובנס יש אלף פנים, אלף הבטים, אלף דמויות, תהיה זו טעות לתאר אותה כתופעה בודדת” (ז’אן נונו)

שאנחנו חושבים על עיצוב פרובנס אנחנו ישר חושבים על דרום צרפת ושחושבים על צרפת חושבים על מטעי זיתים, שדות לבנדר ושפע מרחבים, שם נולד סגנון עיצוב הפנים הפופלרי הזה. עיצוב פרובנס מתאפיין בעיקר בשימוש בחומרי גלם טבעיים כמו עץ מלא, קרמיקה וברזל. הצבעים השולטים בעיצוב זה גווני תכלת, לבן וצהוב.

המטבח הוא למעשה לב הבית, הוא המקום בו מתרחשת רוב האינטרקציה בין דיירי הבית והוא המקום בו מתחילה כל ארוחה גדולה ומיוחדת ולכן בחירה בסגנון עיצוב המטבח היא החלטה חשובה. במידה ועיצוב פרובנס הוא העיצוב שתבחרו יש להתייחס לאלמנטים הבאים.

מיקום המטבח

הראשון מבינהם הוא מיקום המטבח, האם הוא ממוקם במרכז הבית או בצדדיו, לאחר מכן נצטרך להחליט אם ברצוננו לעשות מטבח בחלל פתוח או סגור. במידה והמטבח הוא בחלל סגור, התאמת העיצוב לשאר הבית תהיה קלה והמעבר בין המטבח לשאר חדרי הבית יכול להשתלב אפילו באמצעות פריט עיצוב בסגנון פרובנס; להניח כורסא בסגנון או לחפות קיר שנמצא ממש ביציאה מן המטבח. במידה והמטבח הוא בחלל פתוח יש צורך לתכנן חיבור בין המטבח לבין שאר הבית ע”י השלמה או ניגודיות, קיימת חשיבות גדולה מאוד של התכתבות עם שאר חללי הבית.

את החיבור בין המטבח לעיצוב הכללי של הבית נוכל לבצע ע”י שילוב צבעים, מרקם וחומרי הגלם שבהם השתמשנו לעצב את המטבח.

שימוש במוטיבים

דבר אחד שחשוב לזכור זה להסתכל על התמונה הכוללת בעת עיצוב המטבח והמשכיות שלו בחללי הבית ולא לבצע החלטות אימפולסיביות שעלולות להראות לנו לאחר מכן כשגויות. סגנון הפרובנס הוא סגנון אקלקטי שמכיל בתוכו מספר סגנונות שונים, הוא קל לעיניים, מזדמן ויעיל, הוא נותן לבית תחושה של חמימות ושל נופש תמידי. כדי לתת את התחושה הזאת גם בשאר הבית נשתמש במוטיבים של הפרובנס באמצעות רהיטים, נוכל לקנות כסאות מעץ מלא או אפילו כורסאות קש קלוע. ברוב מטבחי הפרובנס יש שימוש במוצרים בעיקר מחומרי גלם טבעיים ולכן נוכל להשתמש במיכלים לאחסון ממתכת גם במטבח עצמו וגם מבחוץ, מגבות מטבח או אפילו אמבטיה, שטיחים שימשיכו את סגנון הפרובנס, רצוי לבחור בצבעים שתואמים את הצבעים שבחרתם לעיצוב המטבח.

סגנון הפרובנס

סגנון זה מותאם לאקלים ולטעם הישראלי. אם נעשה שימוש בשאר חללי הבית בצבעים ובחומרי הגלם שהשתמשנו במטבח נוכל לתת תחושה כללית בבית של פרובנס בלי הרבה מאמץ. יש לגשת אל העיצוב בקלילות ולא להעמיס. נוכל גם להשתמש באותם אריחי פורמיקה שהשתמשנו במטבח ולהמשיך אותם על הקיר המוביל החוצה מן המטבח, לתת תחושה לדיירי הבית ולאורחים שהנופש עוד לא נגמר והוא ממשיך גם בשאר חללי הבית. במידה ואין מקום לשים שולחן בחלל המטבח, נוכל להשתמש בשולחן נגרים אותנטי ומאסיבי למקם אותו מחוץ למטבח ולשמש את החלל כחדר אוכל, הבחירה של הכיסאות תהיה גם היא עם שימוש בחומרי גלם טבעיים כגון עץ מלא ובהתאם לשולחן. כדי להתאים את מטבח בעיצוב פרובנס לשאר חללי הבית, נשתמש באותם צבעים ובאותם חומרי גלם שבחרנו במטבח ובכך נקבל עיצוב כללי לבית בצורה המושלמת ביותר.

סגנון הפרובנס הוא אחד מהסממנים והעיטורים העשירים ביותר, עיצוב פנים בסגנון פרובנס מושפע ממראה הטירות והבתים העתיקים של חבל פרובנס בצרפת ולכן יש לזכור- פשטות היא שם המשחק.

חולמים על מטבח בסגנון פרובנס?

קבעו פגישת הכוונה וייעוץ ללא התחייבות