טיפים קטנים לשדרוג המטבח

בכדי שחוויית השהות במטבח תהיה נעימה יותר, ניתן למצוא מגוון פתרונות לשדרוג החלל. לא כל אחד יכול להרשות לעצמו להחליף את המטבח, אבל בהחלט ישנם כמה טיפים שיהפכו את המטבח לרענן יותר, בעל מראה אטרקטיבי, חדשני וכזה שהוא גם פרקטי.

תאורה –  מכיוון שהמטבח הוא מקום בו אנו יושבים לסעוד עם כל בני המשפחה, מבשלים ואופים, רצוי שהתאורה בחלל זה תהיה בעלת עוצמה. בנוסף, יש לדאוג שהתאורה תהיה לא כהה מידיי אלא בהירה עד כמה שיותר, על מנת לאפשר נוחות מרבית במהלך העבודה. בחנויות התאורה השונות מגוון פתרונות תאורה למטבח ואפשר ליצור תאורה אידיאלית באמצעות נורות פלורוסנט שנחשבות לכאלה המפיצות תאורה חזקה, ואפשר למקם על הקירות נורות לד, אלה יפיצו אור על משטחי העבודה.

דלפק – כיום רוב המטבחים הם מטבחים פתוחים, כלומר לא תמיד קיימת חציצה ביניהם לבין הסלון. לכן, מומלץ למקם בחלל זה דלפק עם כיסאות, הוא גם יפריד בין המטבח לסלון והוא גם תורם רבות למראה הכללי. חשוב כמובן להתאים את סגנון הדלפק והכיסאות לאלמנטים האחרים הנמצאים במטבח.

משטח עבודה –כדאי מאוד שמשטח העבודה במטבח יהיה כמה שיותר גדול. על משטח זה אנו מניחים מגוון פריטים הקשורים למלאכת האפייה והבישול כמו מכשירים חשמליים, אביזרי בישול, חומרי גלם, וישנם משטחי עבודה עם כיריים וכיור. בשל סיבה זו, משטח העבודה חייב להיות גדול דיו ולאפשר נוחות מרבית. שימו לב עד כמה רחוקים הכיריים מהכיור במשטח, לרוב הפעולות מתבצעות בין השניים הללו ולכן רצוי שהמרחק יהיה גדול דיו.

אחסון ופרזול – ארונות המטבח של היום, אינם דומים כהוא זה לאלה של פעם. אפשר ליצור ארונות פרקטיים, המאפשרים אחסון של עד כמה שיותר פריטים. באמצעות הפרזול, אפשר לשלוף מגירות בקלות, וניתן גם לסדר כל מה שרוצים בנוחות מקסימאלית, מכיוון שיש הרבה מקום.

דלת המטבח – רוב המטבחים כיום פתוחים, אולם בלא מעט בתים ניתן למצוא גם מטבחים סגורים עם דלת. מן הסתם, רוב הזמן היא פתוחה. במקרים הללו מומלץ לא להסתפק בדלת רגילה אלא דלת הזזה שהיא גם דקורטיבית ומוסיפה רבות למראה הכללי של המטבח. בחנויות השונות ישנן דלתות הזזה במגוון עיצובים ודגמים, וגם אותן חשוב להתאים לאלמנטים הקיימים במטבח.

מחשב במטבח – כיום ישנם בתים חכמים המאפשרים שליטה על מערכת המיזוג, על החשמל, על פתיחה וסגירת תריסים ועוד. ניתן לעשות זאת באמצעות טאבלט. כאשר זה נמצא במטבח, קל ופשוט יותר לאתר ברשת מתכונים, ולצבור אינפורמציה בתחומים המעניינים אתכם מעולם הבישול. הכל נגיש ונוח.

צביעת הקירות – צבעי קירות המטבח התחילו לשעמם אתכם? לקירות תפקיד דומיננטי במטבח. אם רוצים לרענן את פניו, כדאי לצבוע את הקירות מחדש, מה שיכול לשנות כליל את האווירה. באותה העת, ישנה אפשרות לחפות את הקירות עם טפטים ואפילו ישנן מדבקות מיוחדות המיועדות לקירות מטבחים.

ידיות – לעיתים אנו נתקלים בידיות של ארונות או מגרות שמקשות עלינו לפתוח אותן. בהחלט מומלץ להחליף את הידיות, לכאלה שהן פרקטיות יותר ומקלות על מלאכת הפתיחה. בנוסף, כיום אפשר למצוא שלל סוגי ידיות במגוון עיצובים מרהיבים.

חידוש הכיסאות – כאמור, לא לכל אחד תקציב להחליף את המטבח או לרכוש ריהוט חדש. אולם ישנם כמה פתרונות שבהחלט ישנו את מראה החלל. קיימים מטבחים בהם שולחן גדול ומספר לא מועט של כיסאות. אז במקום לרכוש הכל מחדש, ניתן לרפד את הכיסאות בבדים מרהיבים, דוחי מים ולכלוך, וכמובן להתאים את צבעי וסגנון הריפוד, לעיצוב הכללי השלט במטבח.

רוצים מטבח דומה? צרו קשר ללא התחייבות